.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومين موزه روستايي كشور در گلستان

معاون اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: راه‌اندازي دومين موزه روستايي كشور در گلستان به جذابيت‌هاي هرچه بيشتر صنعت گردشگري در اين استان ميافزايد.

به گزارش روابط عمومي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، حميد عمرانيركاوندي با اشاره به قابليت‌ها و توانمندي‌هاي بيشمار گلستان در جذب گردشگر اظهار داشت: با توجه به تنوع قوميت‌ها و جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي در اين استان، ايجاد موزه روستايي به جذابيت هرچه بيشتر اين استان ميافزايد.
وي افزود: استان گلستان با قابليت‌هاي فراوان و تنوع اقوام مختلف، قابليت ايجاد موزه روستايي را دارد تا بدين طريق فرهنگ و آداب و سنن قوميت‌ها را به نمايش بگذارد.
معاون اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: با توجه به تنوع اقليمي و وجود اقوام گوناگون در اين استان و همچنين نظر به احياي بناهاي روستايي و فرهنگ روستايي، گلستان از استان‌هاي ممتاز در ايجاد موزه روستايي مي‌باشد كه لازم است با برنامه‌ريزي مدون و مكان‌يابي صحيح و انجام مطالعات تكميلي، زمينه‌هاي لازم براي ايجاد اين موزه فراهم شود.
عمرانيركاوندي خاطرنشان كرد: براي ايجاد اين موزه روستايي كه از مصوبات سفر سوم رئيس جمهوري به اين استان است و به عنوان دومين موزه روستايي كشور بعد از استان گيلان مطرح است، 250 هكتار عرصه نياز است كه مكان‌يابي اين موزه در حال پيگيري است.
وي ضمن اشاره به اينكه تركيب معماري بومي و سنتي در اين موزه در جذب گردشگران موثر است، افزود: اين موزه ضمن جلوگيري از تخريب فرهنگ روستايي و جلوگيري از مهاجرت به شهرها، زمينه‌هاي لازم براي حفظ ميراث روستايي، آشنايي با فرهنگ روستايي و آموزش به نسل جديد را فراهم مي‌آورد.
عمرانيركاوندي اظهاراميدواري كرد: با ايجاد و راه‌اندازي اين موزه ضمن توسعه گردشگري استان، رونق اقتصادي منطقه فراهم آيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.23 seconds.